Jurnalul pielii sensibile

Îngrijirea prebiotică a pielii. Descoperă noua generație de dermo-cosmetice.

Folosirea cremelor ce au rolul de a menține pielea fină și hidratată se practică încă din cele mai vechi timpuri ale omenirii. De la ulei de castor, ceară de albine și până la resturi de ceară de lumânare și untură, oamenii au căutat tot felul de soluții pentru a-și îngriji pielea. Toate aceste substanțe funcționează în general prin formarea unei bariere impermeabile, care nu permite umezelii să se evapore de pe suprafața pielii.

Însă această este doar jumătate din poveste. Pielea mai are nevoie și de altceva, pe lângă umiditate, pentru a rămâne sănătoasă. Ea are nevoie de o barieră protectoare ce funcționează pe deplin. Sistemul ei de protecție este împărțit în două: un strat de lipide și o populație diversificată de bacterii la suprafața acesteia. Pentru a funcționa corect, pielea are nevoie de un microbiom sănătos și diversificat.

Ce așteptări poți avea de la o cremă hidratantă în 2018?

În ziua de azi, formulele dermo-cosmetice profesioniste au o abordare multifuncțională pentru hidratarea pielii.

Agenții emolienți fac pielea mai fină și mult mai maleabilă prin umplerea golurilor dintre celulele moarte și suprafața pielii.

Umectantii acționează ca molecule burete pentru a păstra apa și pentru a reechilibra filmul hidrolipidic al pielii.
Substanțele ocluzive crează o barieră etanșă ce oprește evaporarea umezelii din epidermă.
Agenții prebiotici refac microbiomul pielii pentru a crea un strat adânc de apărare naturală.

Modernizarea cremei de hidratare: Îngrijirea prebiotică a pielii

Nivelul de stres al vieții cotidiene poate epuiza microbiomul pielii. Climatul, radiațiile ultraviolete, poluarea și obiceiurile de zi cu zi pot influența compoziția acestuia, lăsând astfel pielea descoperită și mult mai sensibilă. (senzațiile de arsuri, furnicături, iritații, mâncărimi... sună familiar?). Din acest motiv, noua generație de produse pentru îngrijirea pielii aduce modalități inovative pentru refacerea microbiomului pielii.

Cum funcționează?

Îngrijirea prebiotică a pielii transformă pielea într-un mediu primitor și fertil pentru bacterii. Concret, acest lucru crește nivelul de hidratare al pielii, dar și cel al oligoelementelor și nutrienților. Iată câteva ingrediente esențiale:

Apa termală prebiotica aduce întregul spectru de diversitate bacterială datorită  mineralelor rare (Seleniu, Stronțiu...), oligoelementelor și umezelii pure.

Ceramidele refac simultan bariera fizică de lipide a pielii în timp ce oferă o sursă de carbon pentru hrană bacteriilor.1

Niacinamida este folosită în vasele petri pentru a încuraja dezvoltarea bacteriilor. Această este, de asemenea, foarte eficientă în calmarea pielii, ceea ce este folositor în condițiile în care inflamațiile sunt asociate cu disbioza (diversitate bacterială redusă).1

În concluzie, o cremă hidratantă modernă ar trebui să fie mai mult decât o simplă cremă ce oferă un strat de barieră, ci să actioneaze la fiecare nivel al pielii pentru a stimula hidratarea, în timp ce generează cele mai bune condiții pentru a promova diversitatea microbiomului. Rezultatul? Pielea nu este doar fină și hidratata, dar și calmată și confortabilă.

1The Role of Cutaneous Microbiota Harmony in Maintaining a Functional Skin Barrier Hilary E. Baldwin1, Neal D. Bhatia2, Adam Friedman3, Richard Martin4, Sophie Seité5